Två målare, ett företag
– och en teknikpartner som alltid finns där.

stina

Om företaget:
Stina & Elin Måleri AB – ett måleriföretag i Dalarna drivet av två noggranna hantverkare med känsla för färg, form och service.

Merits roll:
En teknisk partner som gör vardagen enklare – oavsett storlek på företaget.

stina

“Man känner sig aldrig jobbig – oavsett hur mycket man frågar”

När Stina och Elin bestämde sig för att starta eget måleri gjorde de det med enkel logik:

– Vi tänkte bara: Hur svårt kan det va? Vi provar!

Deras mål var att få arbeta mer tillsammans – och att driva ett företag som kännetecknas av noggrannhet.

– Vi håller alltid vad vi lovar. Det är jätteviktigt för oss.

Teknik som bara ska fungera – inte krångla

När de startade sin verksamhet fanns det vissa saker de visste att de skulle behöva direkt. En av dem var digital körjournal – något de hade haft på sin tidigare arbetsplats.

– Där använde vi Merits GPS-puckar, så vi visste redan att det fungerade. När vi skulle starta eget kändes det tryggt att vända oss till dem.

Det blev starten på ett samarbete som bara vuxit med tiden.

– Först hjälpte de oss att få igång körjournalerna till Skatteverket, sen hyrde vi telefoner via dem. Och nu hyr vi också en dator. Det är så smidigt att samla allt på ett ställe.

“Det kostade oss ingenting – de bara löste det”

Som småföretagare med fullt upp i vardagen är det viktigt att saker fungerar utan krångel.

– Vi är inte så tekniska, så när något strular vill man bara att det ska gå att lösa snabbt. Och det gör det med Merit.

Ett exempel är när en av telefonerna gick sönder.

– Det kostade oss ingenting att fixa. Vi ringde, och de löste det direkt. Det är så smidigt att veta att man får hjälp.

Support utan prestige

För Stina och Elin är det avgörande att saker bara fungerar – särskilt när man inte är teknisk själv.

– Man känner sig aldrig dum eller jobbig, oavsett hur mycket man frågar. De är alltid trevliga, lätta att ha att göra med och ser till att man får den hjälpen man behöver.

En av sakerna de uppskattar allra mest med Merit är hur lätt det är att ta kontakt.

– Det viktigaste för oss är att det är enkelt och smidigt. Om något strular ringer vi bara – och vi får alltid hjälp.

En teknikpartner som växer med företaget

Samarbetet med Merit har blivit en självklar del av Stina och Elins företagsvardag.

– Det började med att vi visste att de kunde GPS:en. Men sen hjälpte de oss att ta fram en hel lösning som passar oss och vår vardag.

Så, skulle de rekommendera Merit till andra företagare?

– Absolut. Det låter kanske som att vi hittar på att det är så här bra, men vi har faktiskt inget dåligt att säga. Det bara fungerar.

Vill du också bli en av våra nöjda kunder?